Solidne i atrakcyjne opakowania w przypadku wypieków są niezwykle istotne. Mają nie tylko chronić i zapobiegać przed utratą walorów smakowych. Dobrze, aby przyciągały wzrok. Pełniły funkcję marketingową oraz informacyjną. Każda cukiernia, ciastkarnia czy pączkarnia, która chce zaznaczyć swoją obecność na rynku powinna dobrze przemyśleć design swoich opakowań.
Spójność z elementem wyróżniającym
Najlepiej wybrać jednego producenta, który będzie dostarczał firmie pudełka na ciasto. To najbardziej wygodne, a przy tym najtańsze rozwiązanie. Oczywiście należy wybrać dostawcę rzetelnego, o ugruntowanej pozycji na rynku. Takiego, który oferuje szeroki wachlarz różnorodnych opakowań. Od białych prostokątnych pudełek bez nadruku po atrakcyjnie zdobione kartony z uchwytami.
Dobrze pomyśleć o personalizacji. Tak, aby opakowania na ciasto były znakiem rozpoznawczym danej cukierni. Warto umieścić na nich logo. Pomyśleć o elementach ozdobnych, takich jak np. ornamenty czy obrysy. Koniecznie należy także zróżnicować rodzaje i wielkości opakowań. Powinny być one dopasowane do konkretnych wypieków. Np. ozdobne ciasto lub tort najlepiej zapakować w pudełko z przezroczystym okienkiem.
Sezonowe wariacje
Można dostarczać klientom nieco radości i stosować pudełka, które nawiązują do konkretnych okazji. Karton na ciasto z reniferem na Boże Narodzenie, z zajączkiem na Wielkanoc, serca przy okazji walentynek itd. Takie szczegóły są bardzo dobrze odbierane przez konsumentów. Utrwalają wizerunek marki, która kojarzona jest z troską o detale. Sugerują, że dane wyroby cukiernicze zostały przygotowane specjalnie na wyjątkową okazję.
Pudełka na ciasta dostępna na https://sklep.polmarkus.com.pl/pudelka-na-ciasto